Thursday 26 May 2016

De Harry Potter Tag

Hallo allemaal! 

Een paar maanden geleden heb ik een post over harry potter gemaakt genaamd 'My time at hogwarts' waar ik onder andere mijn wand en patronus heb gevonden dmv een quiz. Nu lijkt het mij hoog tijd om eens de Harry Potter tag te doen! Dus hierbij....

Enjoy! 

  1. Wat is je favoriete boek?
    Harry Potter en de Steen der Wijzen! Het eerste boek, de eerste die mijn leven en dat van vele anderen gewoon heeft door elkaar gesmeten.
  2. Wat is je favoriete film?
    Harry Potter en de Orde van de Feniks. Vind ik persoonlijk veel beter dan deel 6 of 7 hoewel daar veeeeel meer actie in zit. Ieder zijn smaak zeker?
  3. Wat is je minst favoriete boek?
    Harry Potter en de Vuurbeker. Ik was er gewoon geen fan van. Het was precies zo een time-out van het verhaal...
  4. Delen uit de boeken of films waarbij je huilde.
    De dood van Fred. Ik heb gehuild, tranen met tuiten zelfs.                                                                                
  5. Als je op date kon met iemand van de Harry Potter personages met wie zou dat zijn?                       Met Oliver Plank of George... Hangt er vanaf waar ik zin in heb, een goede babbel of zot veel plezier...     
  6. Wie is je favoriete personage?
    Anderling! ZONDER ENIGE TWIJFEL! Wat een Topwijf!
  7. Wie is je minst favoriete personage?
    Omber... Net zoals zovelen anderen...                                                                                                          
  8. Wat zou je patronus zijn?
    Een kat :D                                                                                                                                                  
  9. Wat zou je kiezen: de steen van wederkeer, de onzichtbaarheidsmantel of de zegevlier?                     oooh moeilijk! De zegevlier.. en dan een sommeerspreukje voor de onzichtbaarheidsmantel en de steen ?               
  10. In welke afdeling zou je zitten?
    Griffoendor in hart en nieren... Hybridhuis zou GriffinClaw zijn.   (en met momenten een Slytherdor)                                                                  
  11. Wat zou je kopen: een uil, kat, rat of een pad?
    Een kat :)
  12. Wat zou je lievelingsvak zijn?
    Transfiguratie! Mede omdat het gegeven word door Anderling.. Anderzijds : ik vind mezelf kunnen veranderen in een dier gewoon bangelijk :D
  13. Als je iemand van de cast mocht ontmoeten, wie zou dat dan zijn?                                                    Again, Maggie Smith.
  14. Heb je één van de Harry Potter videaogames gespeeld?
    Een betere vraag is: welke heb ik niet gespeeld? Mijn favoriet was (en is) zonder twijfel WK Zwerkbal.
  15. Welke positie zou je hebben in zwerkbal?
    Hmmm liefst Beater (want hallo, andere van hun bezem slaan is gewoon zalig :D ) maar anders Keeper of Zoeker.
  16. Favoriete quote uit de serie?
    I did my waiting, TWELVE YEARS OF IT! IN AZKABAN!
  17. Was je blij met het einde?
    Wie is er nu blij met een einde aan een favoriete boekenreeks? Die mocht voor mij eeuwig blijven duren! Met de kinderen en de kinderen van de kinderen en de kinderen van de kinderen van de kinderen....
  18. Hoeveel betekent Harry Potter voor jou?
    Veel, heel veel zelfs. Enkel al het feit dat ik volgende maand naar de studios ga in londen en minstens 2 kledingstukken van Harry Potter heb liggen (naast juwelen enzo) zegt volgens mij genoeg :D 
bye!
X

1 comment:

  1. Wat ik me eigenlijk afvraag is hoe je zo hard fan kan zijn van Harry Potter? Ik bedoel maar ik zou nooit helemaal up to date zijn en steeds is missen.. ik probeer mijn favoriete artiesten,acteurs enzovoort te volgen overal maar makkelijk is dit niet en ik merk dat er veel tijd in kruipt :p Dus ik vind het echt enorm zot dat je zoiets als Harry Potter zo goed kan opvolgen.. Respect ✌

    ReplyDelete