Saturday 18 March 2017

First thoughts on Eurovision 2017

Hoi allemaal!
... en welkom onze 2de editie van "thoughts on Eurovision"!  ( editie 1 lees je HIER)

Eerst en vooral willen we onze dank betuigen aan Armenië. Door hen is deze blogpost te laat. Ze moesten (als enige land) hun liedje ná hun inzending bekendmaken. Op een zaterdag dan nog --'

Maar so be it :) Dit gaf ons meer marge om onze reacties te uiten over de liedjes die deze keer meedoen.

Ditmaal met dubbel zoveel cynische opmerkingen (dankzij een niet-zo-Eurovision-liefhebber)

En gewoon random reacties van een pinguïn 

Daarnaast gaf het ons ook wat meer tijd om de bloemlezing van vorig jaar (ook op dinsdag en donderdag) eens te herlezen en er nog wat mee te lachen :p

Uiteraard is niets persoonlijk aanvallend bedoeld naar de zangers toe maar geven we gewoon onze mening, zoals iedere andere persoon (soms onbewust) zal doen tijdens de uitzendingen van Eurosong op 9, 11 en 13 mei.

Geniet er van en laat vooral een reactie achter met jullie top 5!

PS: Later toegevoegde stukjes van de verschillende auteurs (M, S en N) staan schuingedrukt in hun desbetreffende kleur.)



Albanië
M: ik heb mij echt moeten concentreren om te horen welke taal die nu aan het zingen was XD Maar aangezien het in het Albanees(?) is vraag ik mij sterk af wat die aan het uitkramen is. De backingvocals helpen ook niet echt volgens mij.


S: Meh, gewoon meh…

N: Standaard liedje dat nooit op de voorgrond zal treden. Beetje boring als je het mij vraagt. 


Armen
M: kvondet nie mis, wel klote da et te laat is waardoor de blog te laat is. Et zal in mijn top 19 komen maar nie in de eerste 5.

S: Het liedje is niet slecht, alhoewel zeer...speciaal. Alleen kun je waarschijnlijk een beroerte krijgen van die videoclip. Maar aan de andere kant, die ventjes doen mij wel aan Arrow denken... *wacht geduldig op Margo's reactie*
*Shannona, beledig Arrow eens niet!*

N: als het live net zo goed gezongen is als in de studio versie zal het wel in top 10 staan voor mij. De vreemde bewegingen mag ze wel achterwege laten.

Australië
M: Hottie alert (denk ik, niet echt mijn type maar kom :p)... Verder is voor mij weer zo'n typisch hedendaags muziek ding. Maar hé, dat is vaak zeer effectief dus geen probleem voor mij :p


S: EXTREME close ups are NOT a good idea! voor de rest springt et er niet echt uit voor mij. Nu ja, misschien als je het 100x afspeelt, kan ik er misschien ongewild verslaafd aanraken, maar dat gaat dus niet gebeuren *kijkt dreigend naar Q-music* *Ik ben ongewild verslaafd. sorry not sorry*

N: Die keer dat je zei maar 1x maal mee te doen aan eurosong... Please blijf gewoon meedoen. Australië tilt het niveau van Eurosong wel omhoog. Ja ik hou wel van dit liedje :) *ma echt eh :p maar als Amerika opeens zal beginnen meedoen gaak er toch mijn vragen bij stellen ze.*
N: amerika kan niet eens een deftige president kiezen laat staan een winning kandidaat voor eurosong...maar ja wie weet zenden ze ooit een pruik


Azerbeidzjan
M: Love the hair. Maar euhm... volgens mij heeft die pijn XD "AAUUUWWW Sweet people" XD echt, ze snapt ook het gebruik van een micro nog niet zo goed volgens mij....


S: Point for the hair...that's it

N: Ik las eerst 'love the hair' dus mijn verwachtingen waren hoog voor dat haar... helaas. Ik hou niet zo van dat haar :p En ook niet van het liedje trouwens. 

België
M: oke, eerlijk, ik moet echt constant denken aan DIT. Maar ik ben wel fan :D Klink ook net zoals Australië zeer hedendaags dus ik hoop dat we daar ook ver mee geraken!


S: Weet je nog hoe ik altijd van Loïc dacht da hij een vrouw was? Bij Blanche heb ik het omgekeerde... *Ik snap uw punt volledig maar midden het liedje komt er opeens een hogere stem bij dus das wel een pak beter dan :D* 

N: Zalig! Moeilijk om Loic en Tom Dice te overtreffen maar dit is toch ook wel een mooitje. Modern. Mag zeker in de top 5 of top 10. 

Bulgarije
M: Hottie alert!!!!!! Den Kristian mag er zeker zijn!! Maar hij is wel zo'n pakweg 5 jaar jonger XD Misschien is het iets voor ons Blanche ;) Maar misschien dacht hij dat ook en heeft hij daarom een liedje gekozen dat zo sterk op het onze lijkt? Desalniettemin : Ik ben fan!

S: Niet slecht, niet slecht, maar ik heb niet het gevoel dat het gaat blijven hangen... *Opnieuw ben ik wel een beetje verslaafd :p Maar et trek echt zot goe op da van Blance....*

N: Mooie stem.Ook terug zo'n liedje dat perfect gespeeld kan worden zonder dat je er irritant van wordt. 

Cyprus 
M: Rag 'n Bone Man, vraag maar een rechtszaak aan. Da is zó gepikt. Maar volgens mij is die zonder shirt waarschijnlijk een hottie. #Wienietkanzingenmoetmooizijn
* Na het een paar dagen op m'n ipod te hebben gehad ben ik eigenlijk wel wat meer fan :p *




S: Let me be your thievery! *lol XD*

N: Ook een top 10 liedje.

Denemarken
M: Wat is dat met al die vrouwen die zo laag zingen dit jaar? De muziek staat vaak echt te luid om hen te kunnen horen. Maar ik vind dit wel een goedje. Ik denk dat Denemarken ver zal geraken dit jaar.

S: Beste tot nu toe :) 

N: Niet mijn ding...

Duitsland
M: Ik dacht eerst dat er weer Lena stond XD... Maa ligt da nu aan mij of Selah Sue wat vermindert in haardos (en zangstem) en in Duitsland gaan wonen? Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ze zo op het podium staat :p Eindelijk hebben we de normaalste outfit ooit gevonden op Eurosong.


S: David Guetta met Titanium? In het begin toch…

N: Het begon leuk (inderdaad beetje David guetta titanium) maar toen begon ze te zingen. Ik vind haar stem irritant maar het liedje is leuk. Kan iemand het coveren? 

*Nu dadet zegt... David Guetta, span ook maar een rechtszaak aan!)

Estland
M: Mijn eerste idee bij de zanger: hé kijk! Jonge James Corden :D Ja ik vind het niet mis, die mogen wel door voor mij dit jaar :)


S: Ummm dat is een moeilijke…

N: Wat doet die in godsnaam met haar stem... Nope. Geef mij dan maar de echte James Corden.

Finland 
M: Titel gepikt van the Beatles. Make-up van Adele & Haarsnit van Kate Winslet in Divergent. Talent heeft ze wel maar ik ben niet echt fan van die hoge noten. Had ze maar het hele liedje wat lager gezongen... #KnappePianist wel. ik wil daar een spotlight op op Eurosong! :p


S: Umm achtergrondmuziek

N: Adele is that you?
(sorry Adele) 

Frankrijk 

M: Na Amir van vorig jaar is er niet veel dat die prestatie kan overtreffen vind ik... En dit liedje is er geen van. Jammer. Lugubere titel ook.


S: Already forgotten

N: Non (lees dit in het frans...)

Georgië

: Ik weet niet of dat iets slecht is maar het is precies een soundtrack uit een bondfilm. En die hoge noten zijn ook niet 100% dat hé... hmmm. Maar niet mis. Keep the Faith Georgië zou ik zeggen :p


S: Meh + propaganda
 
N: Die muziek maakt mij nerveus ...

Griekenland
M: Als het van mij afhangt zal Griekenland het terug goed doen dit jaar :)
* Ze hebben trouwens geluisterd naar Eurosong van vorig jaar :p*


S: Yep, we are getting there

N: ah leuk liedje. (btw. give me that red dress please)

Hongarije
M: Jammer, geen hottie alert dees jaar voor Hongarije. En jammer genoeg opnieuw in hun moedertaal. Ik versta er dus geen snars van. Maar het is wel goed gezongen. Voor zover je keelklanken gezang kan noemen natuurlijk.


S: Nope
 
N: Niet mijn smaak
Ierland
M: HOTTIE ALERT!!!!!!!!! Maar volgens mij moet zijn stem nog wat zakken... hoop ik toch voor hem. Maar misschien kan dat nu best nog een paar maand wachten XD Ik ben fan! En ons Blanche heeft er concurrentie bij volgens mij...
* Ik ben steeds meer fan van deze gast :D Echt, het blijft gewoon zitten!*


S: Loïc, that you?
 
N: Go Ierland! 
Ijsland
M: What..on Earth... did I just watch. Het lijkt op iets dat ik ken maar ik kan er nie precies mijnen vinger op leggen wat....


S: IJsland, ik wil dit echt leuk vinden, echt waar! Geef me een kans
 
N: springt er voor mij niet echt uit

Israël
M: IK BEN FAN. Net zoals vorig jaar... OMG Hottie Alert is hier zeker ook op z'n plaats!!!


S: Dus de vrouwen zingen dit jaar laag en de mannen hoog?
 
N: Ja dit kan ik wel smaken :) Naast dat het leuk is om naar te luisteren is het ook leuk om naar te kijken :p 

Italië 
M : Eerste idee: Donald Trump impressie? Tweede: Tzal moeilijk zijn om Il Volo te volgen na 2015 (van die van vorig jaar was ik sws geen fan)... Maar het blijft wel zitten. En hij zou beter ook blijven zitten. * Zie jij daar een trump in?*


S: ...singing in the rain?
* Wilde dé musical klassieker aller tijden eens nie beledigen, danku?* 

N: Wie heeft die titel gekozen? Haha ik versta ook enkel 'singing in the rain'. Maar niet zo'n goede inzending helaas. 

Kroatië
M: Is die gast nu een kruising tussen William Boeva en Axel Hirsoux? Of zijn het twee zangers? of meer? Ik heb geen idee. Tenzij ik voort ga op de tekening in het filmpje... But I kinda like it.


S: Eindelijk! Kippenvel!

N: eerste reactie: mooi... dan plots BAM zware stem.  haha sorry ik kan echt niet anders dan lachen XD het is wel mooi maar die constante wissel tussen die stemmen vind ik wat ambetant. Mag in de top tien maar is niet echt mijn favo.. 

Letland
M: Meh. Ik ben niet echt fan. Weer een te typisch liedje vind ik. Jammer.


S: Ik zou zweren dat ze light zingen in plaats van line. Dat is het enige dat ik eruit haal...
 
N: standaardje . Kan wel nie verdragen dat ze zo a-oe-i ofzo zingt... in stukjes.

Litouwen
M: De trend dit jaar: vrouwen met hoge paardenstaarten in verschillende kleurtjes. Yeah Yaay, no way.


S: Ow…wacht…dat is Engels!
* Idd ja. #DatWasOokMijnReactie*
 
N: Wat is dit nu weer? 

Macedonië
M: Het begon goed, leuk up tempo... Dat zingen op een afstand (aleja, jullie weten wel wat ik bedoel) vind ik persoonlijk wa minder. Het live zingen is een stuk aangenamer. Moest ik het liedje zonder de videoclip hebben gezien had ik mij persoonlijk iets anders voorgesteld... maar kvind et wel goed gevonden!


S: Ik weet niet hoe ik me voel bij het nummer, maar geniale videoclip XD
 
N: bwah 

Malta
M: Dit klinkt als een blètliedje geschreven over iemand die ze ofwel verloren heeft ofwel een ferme break-up... Ik gok op het tweede. Maar niet mis, niet mis. Maar dudes(en gals) , voor jullie ook zeker een Hottie Alert!!!


S: Touching

N: luister dit niet als je moe bent.

Moldavië
M: SAXOFONIST IN THE HOUSE!!!! Eindelijk! Maar what the fuck did I just watch XD
Volgens mij was hun choreograaf in verlof en moesten ze het zelf doen XD


S: Zijn we zeker dat dit plaats vindt in 2017? Maar het heeft ritme en maakt me vreemd genoeg happy XD Jahoor, hoe langer ik luister/kijk, hoe genialer ik het vind!
 *Ik snap uw punt. Maar toch, kheb sterk mijn twijfels bij die saxofonist*

N: haha wat is dit xD

Montenegro
M: 10 tegen 1 is Slavko Kalezic gay. (niet dat ik daar iets tegen heb maar kdenk da ge anders niet graag op hakken en met een visnettrui ding zou lopen :p)


S: Toch niet echt mijn ding… 

N:  i am scarred for life thank you 

Nederland 
M : Mij enigste vraag. Hoe spreek je die naam uit? XD Anders, niet mis! Eindelijk eens een vrouwelijke groep. Dank u Nederland. Dus euhm... Wij sturen volgend jaar de finalisten van The Band of hoe zit dat?


S: Goed bezig buren!
 
N: Ola hallo buren! oh dit is wel nice. 

Noorwegen
M: Die heeft duidelijk geluisterd naar de raad van eurosong van vorig jaar ! 5) Add a DJ . Het refrein is wel catchy :p mja, we zullen zien!


S: Het is niet mis, maar ik zie me er niet nog eens naar luisteren.
 
N: Ook zo'n liedje dat wel leuk is maar er niet uitspringt. 

Oekraïne
M: Eerste idee, OEF geen gekweel door een vrouw die onverdiend won vorig jaar. Ja O.Torvald lijkt mij een band met potentieel. Misschien niet echt Eurosong materiaal maar ze zijn voor mij zeker niet afgeschreven.


S: Niet slecht, maar ik heb al beter gehoord van Oekraïne (en dan bedoel ik niet vorig jaar)
 
N: Veel slechter dan vorig jaar kan niet zeker? 

Oostenrijk
M: Move over Ed Sheeran, here's Nathan Trent... Ja, ik ben fan :D

S: Sweet!
*...Caroline! who o oooooh! XD*

N: omg dat landschap in die clip! Wel leuk liedje. Denk dat ik deze wel zal herbeluisteren. 

Polen
M: Die handgebaren. They're creeping me out. Haar Engels ook trouwens. Nee, ik ben niet echt fan. (Die andere finaliste uit de Poolse voorrondes was volgens mij een betere keuze geweest)


S: Helemaal akkoord met Margo! En vergeet de foto’s in de achtergrond niet!
*True that!*
 
N: nope 

Portugal
M: Portugal stijgt in mijn achting! Scheer die baard een beetje bij en knip die zijn haar... en dan is er volgens mij ook wel een Hottie Alert te vinden in die gast. En misschien ook een wat beter zittend hemd?


S: Niet mijn nummer…
 
N: Ok...Dat is dus waarom Portugal nooit meer kan meedoen aan de finales. 

Roemenië
M: phhahahhaha XD Leuk dat jodelen in het begin! Jammer dat dat meisje dan ook meezingt. Twas beter bij het jodelen gebleven. Maar ik denk dat er opnieuw een Hottie Alert bij de zanger hoort!


S: Haha, jodelen maakt alles beter
 
N: ugh 

Rusland
M: Is die haar beugel vergeten uitdoen was mijn eerste idee. Maar toen zag ik haar rolstoel en was ik onmiddellijk fan! super! Rusland is goed bezig dit jaar, chapeau! ik hoop echt dat Yulia door de voorrondes geraakt.

S: Aangezien ik niet anders kan dan haar dapperheid respecteren en bewonderen, ben ik andere nummers van haar gaan opzoeken en eerlijk, ik had liever een nummer in Russisch gehad. Ze klinkt veel beter zo, terwijl in het Engels haar stem echt niet uitkomt...Minder nummer, geweldige madame!
* Snap ik volkomen!*

N: Mooi liedje. Ze kan goed zingen maar inderdaad het Engels is misschien minder goed. Toch vind ik zeker een top tien waardig! 

San Marino
M: De titel sprak mij van in het begin aan. Dude can sing. Ik ben fan :D Maar het mocht zonder die vrouw zijn. Jammer dat het een duo is! (Zijn stem trekt ook wat op John Legend :p )

S: echt fan van het refrein! Zet dat maar op repeat!

N: Een liedje voor op de radio! Ben het ook wel eens met Margo. De stem van de vrouw vind ik niet echt passen. Misschien beter iemand anders genomen voor die stem. Blijft wel een goed liedje. 

Servië
M: En de prijs voor meest dubbelzinnige titel gaat naar.... Maar kvind het persoonlijk niet mis!
*Margo zeg XD *


S: Niet mis, zeker niet mis

N: nice, blijft wel hangen. 

Slovenië
M: Eerst en vooral, Hottie Alert. Hij kan zingen. Ik herhaal, Hij kan zingen. (nog niet 100% maar da komt volgens mij compleet goed tegen dan :p )


S: Wel deze hoge stem mag er zeker zijn
 *En die van Israël niet fwa?*

N:  Goed gezongen.

Spanje
M: Eeeeeen daar is de zomerhit van dit jaar :p en Hottie Alert :D Jap, zeker fan!


S: Zomerhit indeed maar geen Eurosong winnaar voor mij

N: oh breng mij die cocktail aub

Tsjechië
M: hmmmmm again, waarom zingen die vrouwen toch zo laag?? :( Maar ik vind het nie slecht. Ik ben vooral benieuwd naar haar act.


S: Niet slecht maar ook niet spectaculair
 
N: leuk liedje (voor op de achtergrond)

Verenigd Koninkrijk
M: Zoals bijna ieder jaar ben ik nu zeker terug fan van het Verenigd Koninkrijk. Nog een klein beetje werk aan die hoge noten (en gezichtsuitdrukkingen) maar dees komt volgens mij dik in orde :p en wat een kleed :D

S: Zoveel middenmoot liedjes dit jaar, ze zijn niet slecht maar springen er ook niet uit 
 
N: Again. Leuk maar niet wauw. 

Wit-Rusland
M: Koppels/duo's boeren altijd goed in Eurosong, dat is gewoon zo. En tegenwoordig is het ook niet meer nodig dat we die verstaan dus.... Geen idee waar ze over zingen maar tzal waarschijnlijk wel hoog eindigen :p Hoop ik toch, 't is precies een Happy Song :)

S: Well they sound happy!
 
N: zolang zij maar blij zijn

Zweden
M: Na Mans en Frans (lol) is het natuurlijk niet gemakkelijk om met iets nóg beter te komen... De looks (#hottiealert) hebben ze opnieuw gevonden! De stem kan volgens mij wel ietske beter :/ again, mans & frans overtreffen ging moeilijk zijn en denk niet dat het hem zal lukken.

S: If you look like a model...

N: bwah

Zwitserland
M: Zwitserland komt eens in het Engels zingen. Engels met Frans haar op wel te verstaan.

S: Wel, ik vind het goed, zolang ze stopt met Apollo te zingen

N: Dat liedje komt mij bekend voor.. haha als je inderdaad let op 'apollo' begint het wel te irriteren xD

BOOKMAKER TOP 5
1) Italië
2) België
3) Zweden
4) Portugal
5) Bulgarije

ONZE TOP 5
M
1) Australië
2) België
3) Oostenrijk
4) Bulgarije
5) Israël
In feite gedeelde eerste (Bel, Oostenrijk & Aus) en tweede plaats (Bul & Isr) :p

S
1) Kroatië
2) Moldavië
3) San Marino
4) Denemarken
5) Griekenland
 Honorable mentions gaan naar Rusland en Oostenrijk :)

N
1)Australië 
2) Ierland 
3)België 
4)Nederland
5) Israël

En nu is het alleen nog maar wachten tot The Grand Finale! En laat Mans Zelmerlöw en Petra Mede maar terugkomen als de gastheer- en dame! Wat een geweldige chemistry dat die twee hebben! Of zoals ze het zelf zeggen: Love Love, Peace Peace! Over and out :)
Volg ons op Twitter op 9, 11 en 13 mei!!! (@Namitjuh & @Sax_O_PhoneGirl) #Eurovision #Eurosong #Eurovision2017 and #Eurovision17 ...

No comments:

Post a Comment